چگونه کویل ویپ و پاد را تمیز کنیم

اگر برایتان سوال است که برای تمیز کردن کویل ویپ و پاد چه مراحلی را باید طی کنید، این مطلب را از دست ندهید با ویپ گاد همراه باشید همچنین برای خرید ویپ و خرید پاد به لینک های درج شده مراجعه کنید.

ویپ‌ها از جلمه دستگاه‌هایی هستند که طی چند سال اخیر طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرده‌اند. دستگاه ویپ و همچینین دستگاه پاد از دید خیلی‌ها، بهترین راه برای ترک سیگار هستند. شما می‌توانید با ویپ و یا پاد، هر طعم و مزه‌ای که دوست دارید را ویپینگ کنید و از این کار لذت ببرید. اگر دستگاه پاد‌تان یکبار مصرف است که بعد از مدتی، عمرش به پایان می‌رسد و باید آن را تعویض کنید. اما اگر از ویپ استفاده می‌کنید، باید بعد از مدتی آن را تمیز کنید تا تجربه بهتری داشته باشید. تمیز نکردن ویپ و یا تمیز نکردن کویل‌ها می‌تواند به تغییر مزه ویپینگ از عطر خوش رایحه موردنظرتان به بوی بد سوختگی منجر شود. به همین دلیل انجام این کار از ضروریات و نکات مهمی است که اگر از دارندگان ویپ هستید، باید حتما آن را رعایت کنید.

هرچه ویپ تمیز‌تر باشد، ویپینگ نیز جذاب‌تر و بهتر خواهد بود

همانطور که کمی قبل‌تر گفته شد، تمیز نگه داشتن ویپ یکی از نکات ضروری و مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. مانند هر دستگاه و یا شی دیگری که در زمان تمیزی عملکرد بهتری نسبت به زمان کثیفی از خودش نشان می‌دهد. به ویژه که ویپ به نوعی یک دستگاه برقی است و کثیفی می‌تواند روی آن تاثیر بسزایی بگذارد. جویس و سالت‌ها به هیچ وجه صدمه مستقیم به ویپ نمی‌زنند. بلکه با گذشت زمان، کویل و مخزن‌هایی که مایع‌های جویس و سالت را در خودشان نگه می‌دانند ممکن است دچار کثیفی شوند. به ویژه اگر از جویس‌هایی که VG یا همان گلیسیرین گیاهی بیشتری دارند استفاده کنید. این نوع جویس‌ها با گذشت زمان کثیفی بسزایی روی سیم پیچ‌ها و پنبه ویپ می‌گذارند و حتی باعث می‌شوند که گاهی اوقات مزه سوختگی را احساس کنید.

اما چگونه باید از این مشکل جلوگیری کنیم؟ کار زیاد سختی در پیش ندارید. فقط کافیست به نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم توجه کافی داشته باشید.

آموزش تمیز کردن مخزن ویپ

در ابتدا باید کویل‌ها را در بیاورید تا مخزن به طور کامل جدا شود. برای اینکه بعد از جدا کردن اجزای ویپ، بابت سر هم کردنشان دچار مشکل نشوید بهتر است از این کارتان فیلمی تهیه کنید و یا در جایی یادداشت کنید که چه چیزی متعلق به کدام قسمت است. بعد از چند بار تکرار این کار، فرایند تمیز کردن مخزن ویپ ملکه ذهنتان می‌شود. اما اگر بار اولتان است، حتما پیشنهادی که گفته شد را انجام دهید.

در صورتی که تانک یا همان مخزن تمیز است، می‌توانید از آب گرم استفاده کنید. به این صورت که اجزا دستگاه را جدا کنید و آن‌ها را در زیر آب گرم بگیرید. بعد از انجام این کار، آن‌ها را با دستمان یا حوله تمیزی خشک کنید و برای مدتی در جایی قرارشان دهید تا رطوبت‌تان به طور کامل از بین برود.

اگر بعد از این کار هنوز هم تانک کثیف بود چکار کنیم؟

گاهی اوقات بعد از انجام فرایند بالا، باز هم با کثیفی مواجه می‌شویم. در این مرحله می‌توانید از روشی که در ادامه گفته می‌شود استفاده کنید. در این روش شما به یک کاسه یا فنجان آب و ماکروویو نیاز دارید. کاسه و یا فنجان را برای دو دقیقه در ماکروویو قرار دهید و زمانی که احساس کردید آب گرم شده است، آن را خارج کنید. در همین حال، مخزن را درون ظرف بگذارید تا به همراه آب خنک شود. بعد از خنک شدن، مخزن را در بیاورید و باری دیگر با دستمال و یا حوله‌ خشکش کنید. اشاره به این نکته که استفاده از سشوار برای خشک کردن دستگاه، می‌تواند صدمه جبران نشدنی به آن بزند.  پس به هیچ وجه سراغ خشک کردن تانک‌ها با استفاده از سشوار و یا دستگاه خشک کن نروید.

 

از پروپیلین گلیکول استفاده کنید

در کنار آب، می‌توانید از مایع پروپیلین گلیکول یا PG استفاده کنید. به این صورت که مخزن را به جای آب، درون PG قرار دهید و مراحل بالا را باری دیگر تکرار کنید. شایان ذکر است که استفاده از گلیسرول گیاهی یا VG به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

اگر می‌خواهید تمیزتر شود از این موارد استفاده کنید:

گاهی اوقات برخی‌ها به دنبال تمیزتر شدن دستگاهشان هستند. برای این افراد هم راه حل‌هایی وجود دارد. برای مثال می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید که به تمیز شدن مخزن ویپ کمک شایانی می‌کند. همچنین اتانول نیز گزینه مناسبی برای این کار است. البته به هیچ وجه از الکل‌های قوی برای این کار استفاده نکنید. همچنین پس از تمیز کردن با اتانول حتما مخزن را پاک کنید زیرا که بوی بد اتانول می‌تواند برایتان مضر باشد. سرکه نیز ماده اسیدی خوبی برای این کار است. بعد از تمیز کردن مخزن با سرکه نیز حتما مخزن را به خوبی خشک کنید تا بوی بد آن باعث ناخوشایند شدن تجربه ویپینگ‌تان نشود.

اما تمیز کردن کویل ها به چه صورت است؟

برای تمیز کردن کویل‌ها کار کمی سخت‌تر می‌شود. اول از همه باید با انواع کویل‌ها آشنا شوید. به طور کلی ما دو نوع کویل داریم که به قابل تعویض و قابل بازسازی تقسیم می‌شود. هر کدام از این کویل‌ها عملکرد متفاوتی دارند و در ادامه به چگونگی تمیز کردن هر دو نوع آن می‌پردازیم.

آموزش تمیز کردن کویل های قابل تعویض

همانطور که از اسمش مشخص است، کویل‌های قابل تعویض را می‌توانید تمیز کنید و مجددا مورد استفاده قرار دهید. البته این نوع کویل‌ها فقط چند روز برایتان بازدهی دارند و بهتر است به طور کلی با کویل جدید جایگزین کنید. به دلیل وجود فتیله درون این نوع کویل‌ها، شاهد باقی ماندن مواد جویس در درونشان هستیم. حتی با تمیز کردن هم تنها بخشی از مواد پاک می‌شود. برای خشک کردن این نوع کویل‌ها هم باید زمان بیشتری در نظر بگیرید چون خشک شدن فتیله کار سخت‌تری است. با این حال اگر هنوز مشتاق به تمیز کردن کویل های قابل تعویض هستید می‌توانید از آموزشی که در ادامه به آن می‌پردازیم استفاده کنید.

برای این کار کافیست کویل را در درون اتانول یا سرکه قرار دهید و بعد از گذشت چند ساعت آن را به طور کامل با آب شستشو دهید. بهتر است یک بار دیگر هم با آب مقطر کویل‌ را شستشو دهید. از سمت خروجی کویل هوا را بکشید تا جریان هوا به خارج شدن آب و خشک شدن کویل منجر شود. صبر کنید تا کویل کاملا خشک و باقی مانده آبی که درون دارد تخبیر شود.

آموزش تمیز کردن کویل های قابل بازسازی

برای این نوع کویل‌ها، تمیز کردن یک امر ضروری است. زیرا که پس از گذشت مدتی شما با بوی بد سوختی مواجه می‌شوید. برای تمیز کردن این نوع کویل‌ها هم می‌توانید مراحلی که در ادامه گفته می‌شود را انجام دهید. در ابتدا فتیله را خشک کنید تا به طور کلی طعم باقی مانده جویس‌ها از بین برود. برای این کار کافیست وقتی که مخزن دستگاه خالی است، چند بار دکمه آتش ویپ را بزنید تا با داغ شدن فتیله، مواد باقی مانده از جویس‌ها هم بسوزد.

سپس فتیله را از کویل جدا کنید و کویل را توسط گرما کاملا خشک کنید. البته نباید بگذارید گرمای شدید به دستگاه وارد شود. کویل را زیر آب بگیرید و بشورید. همچنین به وسیله مسواک و یا فرچه می‌توانید کویل را تمیزتر کنید. باری دیگر با آب بشورید. حال با دستمال یا حوله، کویل را خشک کنید.

با انجام موارد بالا به راحتی می‌توانید کویل دستگاه ویپ‌تان را تمیز کنید. در صورت تمیز شدن کویل، عملکرد دستگاه نیز به مراتب بهتر می‌شود و شما می‌توانید ویپینگ جذاب‌تری را تجربه کنید. وپیینگی که دیگر در آن خبری از بوی بد سوختی نیست.

آموزش تمیز کردن قلم ویپ

یکی دیگر از مواردی که هنگام تمیز کردن ویپ باید به آن دقت کنید، تمیز کردن قلم ویپ است. اگر دستگاهتان از آن دسته از محصولاتی است که قلم از مخزن جدا می‌شود، کار سختی در پیش ندارید. فقط کافیست از فرچه یا یک پارچه مرطوب برای پاک کردن این قسمت استفاده کنید. شایان ذکر است که در هنگام تمیز کردن قلم به هیچ وجه آن را درون آب قرار ندهید زیرا که این کار باعث خرابی سیستم داخل و باتری‌ها می‌شود.

در این مطلب سعی داشتیم به آموزش قدم به قدم تمیز کردن ویپ و تمیز کردن کویل ها بپردایم. آموزشی که در صورت انجامش می‌توانید دستگاه ویپی با عمر بالا و همینطور عملکرد بهتری را داشته باشید. به طور کلی تمیز کردن هر وسیله می‌تواند به افزایش عمر آن وسیله کمک شایانی کنید. به ویژه که ویپ یک نوع دستگاه برقی است و به خاطر سوختن جویس و سالت، به سرعت کثیف می‌شود.

اگر در انجام مراحل بالا با مشکلی مواجه شدید و یا سوالی در این باره دارید، می‌توانید در قسمت نظرات با ما و کاربران سایت در میان بگذارید تا کارشناسان فروشگاه ویپ گاد در سریع‌ترین زمان ممکن به رفع مشکلتان بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید